Χρήστος Σπίρτζης

Βουλευτής Α΄Ανατολικής Αττικής, ΣΥΡΙΖΑ.

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 10 Μαρτίου 1969. Είναι παντρεμένος με τη Δήμητρα Φουφρή και έχουν δύο παιδιά. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός και Μηχανικός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών.

Σπουδές: Σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης.

Κοινοβουλευτικές Δραστηριότητες:

Τον Ιανουάριο του 2015 συμμετείχε στην Κυβέρνηση του Πρωθυπουργού της Ελλάδας κ. Αλέξη Τσίπρα, ασκώντας τα καθήκοντα του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, με αρμοδιότητα τις Υποδομές, τις Μεταφορές και τα Δίκτυα.

Το Σεπτέμβριο του 2015 εξελέγη Βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στη Β΄ Περιφέρεια Αθηνών. Ακολούθως, στην κυβέρνηση που σχηματίστηκε με πρωθυπουργό τον κ. Αλέξη Τσίπρα, ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Τον Ιούλιο του 2019 εξελέγη πρώτος Βουλευτής με τον ΣΥΡΙΖΑ στην Α΄ Ανατολικής Αττικής.

Πολιτικές / Κοινωνικές Δραστηριότητες:

Από το 1995 εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός. Από τα φοιτητικά του χρόνια ανέπτυξε έντονη συνδικαλιστική δράση, στο Σύλλογο Φοιτητών και στα όργανα Διοίκησης του Δ.Π.Θ. Σε ηλικία 28 χρονών εκλέχθηκε για πρώτη φορά στην Αντιπροσωπεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.

Εκπροσώπησε τους συναδέλφους, του ως μέλος της Διοικούσας Επιτροπής, ως Αντιπρόεδρος και ως Πρόεδρος του ΤΕΕ, από το 2010 και ως το 2015, όταν και κλήθηκε να συμμετάσχει στην Κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα, ως Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

Από το Σεπτέμβρη του 2015 άσκησε τα καθήκοντα του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ολοκληρώνοντας μεταξύ άλλων τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας με επανεκκίνηση των σταματημένων έργων, μειώνοντας κατά 900 εκ. ευρώ τις αποζημιώσεις υπέρ του δημοσίου, ολοκληρώνοντας την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας – Θεσσαλονίκης και Πειραιά – Αεροδρόμιο Αθηνών, επανεκκινώντας το μετρό Θεσσαλονίκης και τις επεκτάσεις του μειώνοντας κατά 950 εκ. ευρώ τις αιτούμενες αποζημιώσεις υπέρ του δημοσίου.

Δρομολογώντας την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά και ολοκληρώνοντας το διαμετακομιστικό κέντρο του Θριασείου. Ολοκληρώνοντας τα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας, τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Πάρου, Ιωαννίνων, και αναβαθμίζοντας το υπάρχον αεροδρόμιο Ηρακλείου. Υλοποιώντας το έργο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και τη δωρεάν μετακίνηση ανέργων στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Εκκινώντας την υλοποίηση στο νέο αεροδρόμιο Καστελίου Ηρακλείου Κρήτης και το ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικών διοδίων. Δρομολογώντας την προέκταση του προαστιακού στη Ραφήνα και το Λαύριο και εκκινώντας τους διαγωνισμούς για το ΒΟΑΚ, τη γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, το οδικό δίκτυο Καλαμάτας – Πύλου, την ανανέωση του στόλου λεωφορείων καθώς και άλλα αναπτυξιακά έργα, ενώ εργάστηκε για τη Νέα Γενιά έργων, ολοκληρώνοντας τη δημιουργία του εθνικού στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της χώρας.